איבדתי חשק מיני. סקס הפך לעוד מטלה שיש לעשות

אני חייבת שתכירו את האישה שעושה ואומרת את כל מה שלכולם אין אומץ – Roni Erez
רוני מקיימת סדנאות לנשים אשר מלמדות אותן להגיע לאורגזמה ולשליטה על ההנאה המינית שלהן.

לאורך ההיסטוריה נשים סבלו וסובלות מדיכוי המיניות שלהן, בין אם מילת נשים, רצח על כבוד משפחה, ניכור נשים על הפגנת המיניות שלהן, צניעות וכו. הדת, ובהמשך החוק והרפואה, דיכאו במשך שנים רבות את הטבעיות המינית: הם הגדירו מהו טוב מיני ומהו רע מיני.

המהפכה המינית שהתרחשה בשנים 1960-1980 (שזה לא כזה מזמן!) הפכה את ייצוג המין מדבר מודחק ושלילי שיש לרסנו ולדכאו לדבר חיובי הראוי למימוש ולהנאה. מהפכה זו איפשרה רעיונות חדשים כמו מין מזדמן, נישואין פתוחים, יחסים הומוסקסואליים ועוד.

בחברות המערביות בנות ימינו, יחסי מין אינם קשורים עוד עם נישואין, וגיל ההתנסויות המיניות הראשונות ירד מאוד. מין מזדמן הוא עניין לגיטימי בחברות רבות, והוא נגיש בכל אפליקציית היכרויות כגון טינדר. יחסי מין ללא היכרות מקדימה אינם אירוע נדיר או שלילי בהכרח כך שעם הזמן גוברת ההכרה בעולם כולו, מסקסולוגים ועד ארגון הבריאות העולמי, בחשיבותו של השיח הציבורי על המיניות החיובית, בנוסף לדיבור על פגיעות מיניות ובסכנות הכרוכות בפעילות מינית.

לא סתם האורגזמה הנשית היא אולי אחת התעלומות הגדולות בכל מה שקשור למיניות האדם וכנראה אחד הנושאים שעדיין נחשבים לטאבו בחוגים מסוימים. רובנו מבינים כיצד עובד סקס, אבל נושא ההנאה הנשית עדיין שבוי בתפיסות שגויות, מבוכה, בורות והרבה מאוד זלזול בחשיבותה.

כמו כן מידת החשק וההנאה המינית מושפעת מחוויות רבות שעוברים במהלך החיים. חינוך, מסרים ישירים ועקיפים מהבית ומהסביבה, משפיעים על היכולת להיות בקשר אינטימי ועל היכולת להרגיש מיניות ולתת לה ביטוי.

האורגזמה היא חלק מאוד קריטי במעגל המיני. לאורגזמה אצל האישה אין שום קשר לפוריות (כמו אצל הגבר), אך יש לה תפקיד חשוב בשמירה על הקשר הזוגי. אמנם, יש נשים שמסתפקות במגע מיני ללא אורגזמה, אבל בלי אורגזמה קשה להגיע לעונג מקסימלי.

רוני לא נלחמת בתפיסה החברתית ולא באה בביקורת או כעס, אלא בקבלת הקיים.
היא מעודדת אישה לשנות את התפיסה כלפי עצמה וכלפי המיניות שלה בשילוב שיטה שהמציאה (שיטת הגל) – למצוא את הדרך לחוות עונג אמיתי ואורגזמה נשית.

רוני שמה את המילה עונג על השולחן: עונג אינו רק תוספת לחיים או סוג של מותרות, עונג צריך להיות מוגדר כמוטיבציה מרכזית ומאפיין מגדיר של החיים החברתיים. עונג מוסיף משמעות לחיינו ויכול לגרום לאדם לחוש שהוא חי.
זהו סם נגד לכאב, גם גופני וגם פסיכולוגי. הוא יכול לרפא תחושה של בדידות רגשית שכל כך הרבה מאתנו חשים.
והכי מדהים בסיפור הזה – שיש לנו את היכולת הבלעדית להיות אחראים לעונג ולאושר הפנימי שלנו.

רוני מזמינה אותנו לבחון את הממדים הרגשיים והפיזיים שלנו בעת הפעילות המינית ולדאוג למרחב רגשי בטוח. בתוך איזה קשר נוצר המעשה המיני? כיצד נחוות ההיחשפות והפגיעות? כיצד להתמודד עם הטראומות שלנו? כיצד בא לידי ביטוי העונג שלנו? האם אכן ניתן לשחרר ולהרפות לזרועותיו של בן/בת הזוג? אילו תחושות עולות לאחר המעשה המיני? המודעות הרגשית והפיזית מדייקת את הפעילות המינית בקשב לצרכים הרגשיים העמוקים.

החוויה המינית המעצימה היא חוויה מינית שיש בה ביטחון ואהבה עצמית, התמסרות, השתחררות מתפיסות מוטעות, קשב לעצמך, לגוף שלך ולאחר. באופן כזה, הראש, הלב והגוף מתחברים והחוויה היא של גוף אחד.

כתיבת תגובה